A Bocuse d’Or versenyek egyik legfőbb hazai támogatója évek óta a vendéglátás alapanyag-ellátását professzionális szinten végző METRO Kereskedelmi Kft. Üzletpolitikájukról és elképzeléseikről Horváth Imrét, a cég vezérigazgatóját kérdeztük.

– Hogyan támogatta a METRO a Bocuse d’Or versenyen szereplő magyar csapatot?

– A METRO számára megtiszteltetés, hogy több éve hivatalos támogatója lehet a Bocuse d’Or-nak, a világ legrangosabb gasztroversenyének nemzetközi és hazai szinten is. Örömmel biztosítottunk friss árukészletünkből világszinten 146 különböző terméket, főként zöldségeket, gyümölcsöket, gabonaféléket, magvakat és hüvelyeseket a ringbe szálló séfeknek a verseny harmincéves történetében először kiírt vegán tálhoz. Meggyőződésem, hogy ennél a nagyon előre mutató versenyfeladatnál azért lehettünk partnerek, mert a METRO választékának frissessége és a termékeink kiváló minősége mellett kínálatunkkal a gasztronómiai trendeket nemcsak követni igyekszünk, hanem diktálni is. Természetesen Széll Tamásék is tőlünk kaptak alapanyagokat a versenyre, illetve már a felkészülés idején is. Abban a szerencsében volt részem, hogy személyesen láthattam a lyoni döntőt. Nagyon büszke vagyok a magyar csapatra, az elért eredményükre, és persze arra is, hogy az alapanyagokkal ehhez a sikerhez mi is hozzájárulhattunk.

– Változott-e a Horeca-szektor szerepe az elmúlt 2-3 évben tevékenységüket, illetve forgalmukat illetően?

– Számunkra ez az egyik legfontosabb, legdinamikusabban fejlődő fogyasztói kör, amelyet – azt gondolom – a legmesszebbmenőkig ki tudunk szolgálni. Ha az árukészletünket nézzük, például a friss termékek, halak, húsok, vadhúsok, tenger gyümölcsei területén akár a csúcsgasztronómia igényeinek is megfelelünk. És nem csak kínálatunkkal, hanem a METRO egyedi szolgáltatásaival is igyekszünk a partnereink segítségére lenni. Ilyen például a METRO MAX személyre szabott kiszállításunk, vagy a saját Gasztroakadémiánk, ahol neves séfjeinktől lehet ellesni a legkorszerűbb konyhaművészeti fogásokat. Valóban arra törekszünk, hogy sokrétűen álljunk a szektor rendelkezésére, mindent megkapjanak tőlünk egy helyen, amire szükségük van. A hazai vendéglátókat stratégiai partnerként kezeljük, és az a célunk, hogy ők is így tekintsenek ránk. Azt szeretnénk, hogy vásárlóközönségünkből valódi METRO-közösség váljon. Szeretnénk tudatosítani fogyasztóinkban, hogy az adott vásárlásukon kívül olyan pluszokat kaphatnak tőlünk, amelyek miatt jó hozzánk tartozni, mert nekünk is fontos, hogy a vállalkozásuk sikeres legyen.

– Milyen szaktudást igényel munkatársaiktól a Horeca képviselőinek kiszolgálása? Hogyan kezelik a csúcsgasztronómia igényeit?

– A szaktudás, a termékek ismerete elengedhetetlen. Emellett nagyon nagy ereje van a személyességnek is. Vannak olyan vásárlóink, akiknek már van kedvenc eladójuk. Velük meg tudják beszélni, hogy mit, mikor vagy miből mennyit érdemes venni, adott esetben épp tőlük kapnak egy jó ötletet, amit aztán megvalósíthatnak. Ez persze feltételezi munkatársaink részéről, hogy mindent tudnak a termékekről. Úgy érzem, egyre inkább haladunk a „nagy tételben, gyorsan megpakoljuk a kosarunkat” attitűdtől az „elmondjuk, hogy mit szeretnénk, és tanácsot kérünk” jellegű fogyasztói magatartás felé, és mi ezt igyekszünk is maradéktalanul kiszolgálni.

– Milyen irányban fejlesztik a Horecának szánt termékskálájukat?

– Az elmúlt pár évben abszolút az úgynevezett „ultrafriss” árukészlet terén tettünk nagy lépéseket. Megkockáztatom, hogy a tenger gyümölcseiből, a halakból és a vadhúsokból egyedülálló, mondhatnám gourmet kínálatunk van. Ugyanez elmondható a zöldség-gyümölcs választékunkról is. A legkorszerűbb konyhaművészeti igényeknek nemcsak megfelelünk, de gyakran elébe is megyünk azoknak. Ehető virágokat, mikrohajtásokat tartunk, hogy csak egy kiragadott példával éljek. Az első kérdésre visszakanyarodva, nem véletlen, hogy a sztárséfek trendformáló versenyére mi adjuk az alapanyagokat. Választékunkat tehát friss termékekkel, különlegességekkel és a legprogresszívebb táplálkozási irányokhoz illeszkedő árukkal folyamatosan bővítjük. Ebben egyébként kulcsszerepe van annak a hazai beszállítói körnek is, akikkel dolgozunk. Talán nem érdemtelenül mondom, hogy nem egy partnerünket mi segítettük a nemzetközi piacra lépéshez. A külföldről származó áruk és a régi, megbízható partnereinktől jövők mellett folyamatosan nézzük az új lehetőségeket, keressük azokat a hazai termelőket, akiknek a portékáival tovább színesíthetjük friss kínálatunkat. (x)

Forrás: www.trademagazin.hu