Ötéves csúcsot ért el a magyarországi fogyasztók bizalmi indexe az idei harmadik negyedévben 61 ponttal. Így az index hat ponttal nagyobb, mint a második negyedévben. Ez az egyik legnagyobb mértékű növekedés a világszerte felmért hatvanegy ország között. A mostaninál nagyobb mutatót a magyar fogyasztók bizalmi indexe legutóbb 2010 második negyedévében ért el, 65 ponttal. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat negyedévenként végzett kutatása.
Összességében az európai bizalom már a harmadik egymás után következő negyedévben nőtt. Harminckét vizsgált ország közül egyik negyedévről a másikra huszonegyben lett nagyobb az index. Így a kontinens átlaga 79 pont után 81-re emelkedett. A globális átlag a második negyedévi 96 pont után rekordot jelentő 99-re nőtt. Ez a legnagyobb mutató a Nielsen felmérésének 2005 óta tartó történetében. Az index három összetevője közül a magyar válaszadók vásárlási kedve nőtt leginkább: az árakat és saját pénzügyi lehetőségeit figyelembe véve a jelenlegi időszakban a válaszadók immár 21 százaléka ítéli meg úgy, hogy meg tudja venni, amit szeretne, vagy amire szüksége van. Ez az arány csak 17 százalékot ért el az előző negyedévben.

Hazánkban saját személyes pénzügyi kilátásairól a következő tizenkét hónapra vonatkozóan kisebb-nagyobb mértékű pozitív előrejelzést átlagosan 24 százalék adott, a második negyedévi 22 százalék után.

Ha csak 1 százalékponttal is, de javult az index harmadik alkotóelemének mutatója: országunkban a következő tizenkét hónapban a munkahelyi kilátásokat a megkérdezettek 14 százaléka látja jónak. Ez 1 százalékponttal több, mint a második negyedévben.

www.trademagazin.hu