Az éves árbevételének mintegy 10 százalékát realizálja az év utolsó hónapjában a SPAR Magyarország. Az áruházak nyitvatartását a vásárlói igényeknek megfelelően alakították ki, s az áruházlánc idén is széles ünnepi árukínálattal rendelkezik a friss élelmiszerektől kezdve az ajándékokig. A vásárlóknak a vállalat november 28-tól érvényes Ínyenc katalógusa is segítséget nyújt.

„Az átlagos vásárlói kosár 20-25 százalékkal nő az ünnepi időszakban, a vásárlószám pedig mintegy 3 százalékkal. A SPAR és INTERSPAR áruházak éves árbevételének körülbelül 10 százaléka realizálódik decemberben. Tekintettel arra, hogy az üzlethálózat évek óta dinamikusan fejlődik, számításaink szerint az elmúlt évek egyik legjobb havi forgalma várható az év utolsó hónapjában. A nyitvatartást alapvetően a vásárlói igényekhez igazítjuk, ott és akkor hosszabbítunk, amikor arra igény van a korábbi évek tapasztalatai alapján. Nem általánosságban, de elmondható, hogy december 22-én és 23-án a megszokottnál hosszabb lesz a nyitvatartás. 24-én – ahol lehetőségünk van – 12 órakor bezárunk, gondolva saját munkatársainkra is” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A SPAR már november során felkészülten várta a vásárlókat, s az idei november első néhány napja a tavalyi bázisidőszakhoz képest máris jelentős javulást mutat, ami előrevetíti, hogy a hónap egésze és a december is hasonlóan sikeres lesz. Sokan az utolsó napokra halasztják a vásárlásokat, hiszen a legfrissebb alapanyagokat igyekeznek felhasználni, így december 23-a és 24-e különösen felértékelődik. A cég tapasztalatai szerint az év ezen időszakában a vevők átlagosan pár ezer forinttól 30 ezer forintig költenek az ünnepi bevásárlásra, de összességében minden háztartásban többet fordítanak az élelmiszerekre, mint más időszakban. Ebben az időszakban a vásárlók a karácsonyi készülődéshez kapcsolódó tipikus termékeket keresik: a szaloncukrot, az édességeket, a sütési alapanyagokat, illetve több italt tesznek a kosarukba, s az ünnepek közeledtével fellendül a friss áruk iránti igény is. A SPAR ebben az időszakban értékesíti a legtöbb friss halat, aminek jelentős része Magyarországról származik.

Húzóterméknek számítanak a különféle ajándékcsomagolású kozmetikai termékek, a játékok, a sütéssel és az asztalterítéssel kapcsolatos termékek és a márkás italok. Jelentős népszerűségnek örvendenek a háztartási kisgépek is, mint például a kávéfőzők és a robotgépek, de minden bizonnyal slágertermékek lesznek a különböző játékkonzolok és TV-készülékek is, amelyek elsősorban az INTERSPAR-ok kínálatát erősítik.

Karácsonykor a ponty és a tojás kiemelkedően keresett; a baromfikategórián belül megnő a kacsa, a pulyka és a minőségi csirkehús iránti kereslet, de ebben az időszakban ugyanígy megugrik az ilyenkor nagyobb választékban elérhető füstölt áruk forgalma is. Ezen felül a szalonna- és baconfélék iránti kereslet is növekszik.

Karácsony közeledtén a sütési segédanyagok forgalma is kiugróan magas, hiszen az alkalomhoz illően a süteménykészítési kedv ekkor a legerősebb. Az alapanyagok közül kimagasló a sütési dekorációk – szóratok, marcipánmassza – forgalma, de a liszt, a mazsola, a mák és a dió iránti kereslet is erőteljes. A SPAR ebben az időszakban úgynevezett display kihelyezéssel sütési szigeteket állít fel, hogy koncentráltan és könnyen megtalálhatóak legyenek a szezonra összeállított termékek.

A diós-mákos bejglik és tekercsek forgalma szintén domináns karácsony előtt. Kiemelkedő forgalmat generálnak a hidegtálak, a különféle majonézes készítmények – a francia saláta vagy a burgonya és a korhely saláta –, a kaszinótojás és a tormás sonkatekercsek. Készételek közül a halászlé, a hal- és káposztás ételek, valamint a kocsonya a legnépszerűbbek tradicionálisan. Zöldség-gyümölcs területen pedig a citrusfélékre, a banánra és az aszalványokra – például az aszalt szilvára, a datolyára és a fügére – nagyobb az igény, míg a két ünnep között a lencse népszerű.

Forrás: www.trademagazin.hu